Sådan satte vi skub i Toyotas delebilstjeneste, KINTO Mobility

Alle skal have friheden og muligheden for at kunne køre en tur, når der er brug for det. Der er dukket en hulens masse forskellige delebilstjenester op de senere år, inklusiv KINTO Mobility – en Toyota-ejet løsning, som vil gøre det lettere og billigere at komme land og rige rundt.

Læs her, hvordan vi hjalp KINTO Mobility med at få flere brugere i butikken via annoncering på sociale medier og Google.

Sektor
Transport/mobilitet

Om KINTO Mobility

KINTO Mobility ønsker at give alle muligheden for og friheden til at bevæge sig. Det skal være nemt. Det skal være billigt. Og det er dér, at KINTO kommer ind i billedet: En stor flåde af Toyota-delebiler, som du kan booke og åbne ved hjælp af KINTO’s app.

Ad spend
+96%

Antal nye brugere

+147%

Pris pr. ny bruger

-21%

“PL’s team undersøger altid mulighederne for at prøve noget nyt og anderledes, og deres strategi med konstant at forbedre det, der fungerer, passer perfekt sammen med KINTO. Teamet bevæger sig hurtigt og agilt og er altid klar til at hjælpe. Selvom der er en opgave udenfor scope, tænker de på forretningen som en helhed og ikke kun på den opgave, de er hyret til at udføre. Det er virkelig værdsat.”

Jens Frederiksen
Marketing Specialist, KINTO Mobility

Sådan gjorde vi

Selvom vi gerne vil hurtigt frem, er det vigtigt at tage et skridt tilbage og vurdere situationen. KINTO Mobility var (og er) stadig en relativ ung aktør på markedet. Vi vidste, at kendskabsgraden var lav. Derfor ville det være naturligt at starte med at øge kendskabsgraden. 

Det prøvede KINTO Mobility over en længere periode. Men det skabte ikke de resultater, de håbede på. Det gav nemlig ikke flere brugere på deres platform. Derudover havde KINTO Mobility svært ved at måle på deres indsatser. 

Derfor skulle der noget nyt og anderledes til.

Vi startede med at lægge en plan for de forskellige aktiviteter på tværs af marketingkanaler:
Meta, TikTok, Snapchat og Google.

Derefter kørte vi en testperiode på tre måneder, hvor vi løbende evaluerede de forskellige indsatser.

Her var ledestjernen ikke kendskab eller trafik, men rene og rå konverteringer. Hvilke kanaler og hvilke annoncer kan give os flest konverteringer for hver annoncekrone? Det skulle vi finde ud af.

Efter testperioden havde vi et godt overblik over, hvilke kanaler der fungerede bedst til at skabe nye brugere, og dermed hvordan marketingmixet skulle se ud fremadrettet.

Som for de fleste virksomheder udgjorde Meta og Google fundamentet i mixet, men derudover så vi virkelig (!) gode resultater på TikTok.

Den store taber blev Snapchat, som vi endte med at pille helt ud af marketingmixet. 

Siden da har vi gjort alt for ikke at fordele sol og vind lige mellem de resterende tre kanaler. Afhængigt af resultaterne på hver enkelt kanal, justerer vi på budgetfordelingen mellem kanalerne løbende.

Kunderejser, kanaler og kampagner, der konverterer

Der er mange opskrifter på, hvordan en god Google- og Meta-opsætning ser ud.
Og nogle gange kan man blive overrasket.

Men først skal du selvfølgelig have styr på din tracking.

Det er vigtigt, at du har styr på kunderejsen, hvis du vil have de bedste forudsætninger for at nå ud til de rigtige. 

I KINTO’s tilfælde har vi derfor opsat trackingen sådan, at vi kan følge med i hvert enkelt lille trin, som kunden gennemgår på sin rejse mod at blive KINTO-bruger.

Derefter testede vi vores Meta-opsætning.
Og som vi ofte ser, var best-practice at have så få Meta-kampagner som muligt.
Så giver du Meta’s algoritme de bedste forudsætninger for at nå ud til de rigtige og skabe flere konverteringer.

I skrivende stund kører vi faktisk kun én enkelt konverteringskampagne.
Og det går godt.

På Google skulle man tro, at det var samme historie. Men more is more.
Vi startede med at køre meget få Google-kampagner.  Og man skulle også tro, at det var den rigtige vej at gå, baseret på den måde, som Google’s algoritme fungerer på i dag.

Men som en test lavede vi en kampagne pr. KINTO-bil. Og det gik enormt godt.

Så godt, at vores setup i dag består af 73 kampagner. 

Nu havde vi en god opsætning.
Og nu skulle vi til at vise verden, hvad det hele handler om.

Nye kreativer giver superkræfter

Kanaler og budgetallokering var ikke det eneste, der skulle skrues på. En grundsten i at kunne få flest mulige signups ud af KINTOs annoncekroner var en fast og kontinuerlig content-produktion – inklusiv løbende evalueringer af de enkelte kampagner og kreativer.

Vi testede løbende kreative elementer, forskellige udtryk, budskaber og call-to-actions. Vi inkluderede flere mennesker i kreativerne, og vi introducerede også flere forskellige mikro-influencers.

Influencers, convenience, priseksempler, social proof: Hvad performer bedst?
Det finder vi kun ud af ved at teste det grundigt og struktureret igennem.

Derfor har vi et fast framework: Måned for måned producerer vi nyt content, tester det indhold af, evaluerer og (vigtigst af alt) bruger indsigterne til næste produktionsrul.

Herunder kan du se nogle eksempler på det indhold, som vi har lavet:

Afspil video

Nu har vi fået en masse nye brugere på platformen. Det er et stærkt udgangspunkt. Nu handler det om at få brugerne ud på vejene. Igen, igen og igen. For det er her, at livstidsværdien ligger. Her kan vi bruge Meta, TikTok og Google. Vi kan også bruge e-mail – men det bliver en fortælling til en anden god gang.

Det her var historien om, hvordan vi fik sat skub i KINTO Mobility. Har du også brug for flere brugere på din platform? Så bør du snakke med os. Som du kan læse, så har vi prøvet det før – med succes. 

Udfyld kontaktformularen nedenfor eller kontakt Rasmus Mogenstrup, Head of Product, på tlf. 40 75 00 91.

Hos os er en snak aldrig uforpligtende,
selvom den er gratis

PL & Partners er et digital marketing-bureau. Vi er en samling af rådgivere, der hver dag går på arbejde for at skabe synlige resultater i fællesskab med vores kunder. Vi er bygget på ambitioner og viden. Vi er drevet af mennesker, drevet af rådgivere, drevet af data og drevet af et fælles ønske om synlige resultater.

Derfor skal du vælge PL & Partners

Derfor skal du vælge
PL & Partners

I den seneste kundeundersøgelse bedømte vores kunder os 9,3 ud af 10
I år håndterer vi over 250 millioner annoncekroner på sociale medier på vegne af vores kunder
I over 7 år har vi været fast oplægsholder til internationale events hos Facebook HG i Dublin

Bliv kontaktet af PL & Partners