Sådan fik Tjommi +1313 % flere app-downloads til (næsten) halv pris gennem kreativt videoindhold
Der er mange om buddet, når du skal skaffe app-downloads på Meta og TikTok.
Derfor var det alfa-omega, at Tjommi havde noget verdensklasse indhold, der skilte sig ud i feedet. En datadrevet content-strategi, en content-bank og kreativt indhold var nøgleordene i at skabe flere app-downloads for Tjommi.
Om Tjommi
Falder prisen på en vare, efter du har købt varen?
Så kan det føles godt gammeldags træls at vide, at du kunne have fået varen billigere et andet sted.
Den følelse havde Henrik Johannessen ofte stået med.
Og den følelse blev til en god idé: For Henrik besluttede sig for at udvikle en virksomhed og en gratis app ved navn Tjommi.
Har du købt et produkt?
Så sørger Tjommis app for at scanne hele markedet efter en bedre pris.
Fandt appen en bedre pris på dit produkt, efter du har købt produktet?
Så sørger Tjommis app for, at du automatisk bliver kompenseret eller får dine penge tilbage efter dit køb. Det er dælme smart.
“PL & Partners er exceptionelt datadrevne og fleksible i deres content-produktion.
Efter PL har hjulpet os med nyt indhold, er vores Meta- og TikTok-resultater stukket af.
Nu oplever vi mindre ad fatigue, vi har halveret vores app-download-pris, og vi har mangedoblet antallet af app-downloads.
Jeg vil til hver en tid anbefale PL & Partners, næste gang du skal have lavet nyt content.”
Pris pr. download
Det skal være nemt at få pengene tilbage eller at blive kompenseret, efter du har købt et produkt. Det vidste Tjommi. Derfor lavede de en app, som hjælper dig med ikke at føle dig snydt, når du har købt noget, som kort tid efter kan fås på tilbud til en billigere pris.
En ting er at lave en app.
En anden ting er at få appen ud i hænderne på alle dem, der har brug for appen.
Derfor ringede Tjommi til os:
For vi skulle hjælpe dem med at lave videoindhold. Indhold, der skulle få alle til at få øjnene op for, at det ikke behøver at være svært at få pengene tilbage.
En god idé bliver til en god content-strategi
Før du kan lave godt indhold, skal du helst vide, hvad der er vigtigt for dine kunder.
Kig på dit tidligere indhold og de resultater, indholdet skabte: Det kan give dig nye gode idéer til, hvad dit næste indhold bør være. Så arbejder du nemlig datadrevet.
Det var præcis det, vi og Tjommi gjorde.
Nogle gange skal du lave det, der skaber de bedste resultater.
Andre gange skal du udfordre status quo.
Vi skulle også forstå Tjommis kunderejse. For nogle typer indhold skaber bedre resultater på bestemte steder i din kundes rejse.
Hvad er vigtigt for kunderne?
Hvornår er de klar til at høre et bestemt budskab fremfor et andet?
Og mere overordnet:
Hvilke trends trender på Meta og TikTok?
Og hvad får brugerne til at stoppe op i feedet?
Vi satte os ned med Tjommi, researchede og begyndte nu at forstå, hvilket indhold der tidligere skabte de bedste resultater for Tjommi på Meta og TikTok.
3 kategorier. 1 retning: Mod synlige resultater
Møder og research blev til en content-strategi og et kreativt koncept.
Nu vidste vi, at alle vores videoer skulle tale ind i 3 forskellige kategorier:
- Social proof (Skab troværdighed: Se, hvor mange andre der bruger appen og er glade for den)
- Convenience (Så nemt er det at bruge appen)
- Værdi (Derfor har du brug for appen)
Når du har en strategi og et koncept, er det langt lettere at lave en rød tråd, som du skal følge. I dette tilfælde blev det de 3 kategorier. Vores ledestjerne.
Nu skulle vi gå fra fantasi til virkelighed og få nogle idéer og videoer gjort klar til Tjommis nyoprettede content-bank.
“Hej – det er Jesper fra Tjommi her.”
Vi skulle gøre det nemt at forstå appen. Men vi skulle også skabe troværdighed.
En af stifterne af Tjommi, Jesper, er super likeable og er dygtig til at tale foran et kamera.
Derfor var det en no-brainer at invitere Jesper ind i vores content-studie for at filme en film. Kort og godt: Jesper forklarer problemet og viser, hvilket problem appen løser. “Og prøv lige at se, hvor let appen er at bruge!”
Fremhæv de vigtigste budskaber, indsæt lidt grafik undervejs og lav en screen-recording af appen, og vupti: En kort og simpel video, som både skabte social proof, udstrålede convenience og viste, hvor meget værdi appen skabte for brugeren.
Ingen kendte Jesper.
Fra start vidste vi, at vi blev nødt til at lave en video, som skabte genkendelse hos brugeren.
Derfor lavede vi også en animationsvideo, som viste et realistisk Messenger-feed.
Et feed, alle i målgruppen genkender.
Messenger-indholdet skabte suspense gennem de tre famøse “brugeren er ved at skrive en besked”-prikker. Alle kender nemlig det, at de venter på en besked. Det gjorde, at seerne af videoerne blev hængende og ville se, hvad der skete i videoen.
I videoen anbefaler en bruger af Tjommi-appen en bekendt, at den bekendte bør downloade Tjommi-appen. Samtalen tager udgangspunkt i en rigtig anmeldelse fra en tilfreds bruger (værsgo – her har du en content-idé på vores regning.)
Nu kunne vi skabe tillid. Og snart skulle vi skabe endnu mere af det.
“Social Proof is King.”
Social proof is king.
For vi mennesker er flokdyr.
Vi udviklede derfor også Trustpilot-content, som fremhævede en masse glade og tilfredse udsagn fra app-brugerne.
Du kan altid bruge Trustpilot-anmeldelser og -stjerner: De fleste kender dem.
Og anmeldelserne skaber stor tillid til, at du er en troværdig afsender.
Vi lavede både selvstændige Trustpilot-videoer.
Men vi indsatte også Tjommis samlede anmeldelsesscore i flere af deres andre videoer.
For hvorfor ikke genbruge alt det guld, de har?
Nu var Tjommi virkelig ved at få opbygget sig en spandfuld troværdighed.
Vi havde nogle vinder-videoer. Og resultaterne? Dem turde vi godt skrive hjem til mor om …
And the results are … 🥁
+706 % mere ad spend
+1313 % flere app-downloads
-43 % billigere pris pr. app-download
Så gode resultater skabte 1 af de nye videoer, hvis vi sammenligner den med 4 af de gamle.
Målgruppen spiste i det hele taget det nye indhold råt.
Appen blev downloadet langt mere end før.
Og det eneste, der skulle til, var godt indhold, som var baseret på en god content-strategi og noget konkret data.
Og endnu bedre: Vi kunne se, at indholdet skabte gode resultater i både Danmark og UK. Summa summarum: Vi ved nu, at Tjommi kan teste lignende indholdstyper af i andre markeder.
Selvom native content er best-practice på TikTok, så udfordrede vi status-quo:
Vores animationsvideoer skabte nemlig genkendelse og klingede rigtig godt hos målgruppen.
Hvad så nu?
Nu har vi skabt en content-bank, som er fyldt med godt indhold.
I dag kigger vi meget mere på tendenser på platformene og i Tjommis data.
Data og tendenser, som vi kan udnytte til at få nye content-idéer.
Det er den tætte dialog mellem vores content-specialister og Tjommi, der gør, at vi hurtigt kan udvikle nye koncepter og nyt indhold.
Arbejder du datadrevet med din indholdsproduktion, kan du ende ligesom Tjommi:
Du får nemlig meget mere for pengene på dine kanaler.
Og vigtigst af alt:
Tjommi sørger for, at danskerne og englænderne ved, at de meget lettere kan stikke penge i lommen ved at bruge Tjommi-appen.
Sidder du og undrer dig over, hvordan du arbejder datadrevet med din content-produktion? Så er du ikke alene.
Ring til vores Content Team Lead, Marcin Gasienica, på tlf. 28 49 89 89, og tag en uforpligtende snak.