Indhent tilbud

Professionel annoncering på Instagram


30. september 2015 var datoen, hvor der blev åbent op for Instagram annoncer for alle virksomheder. Det er dermed en af de nyeste skud på stammen inden for annoncering på sociale medier. Det anslås, at omkring 770.000 danskere er aktive på Instagram, så potentialet er stort for Instagram annoncering.

Instagram annoncer er effektive og målbare


Instagram annoncering er en annonceringsmulighed, som flere og flere virksomheder løbende får øjnene op. I årevis har der været eksperimenteret med forskellige former for annoncering, hvor kapitalstærke brands såsom BMW og Mercedes har haft mulighed for at annoncere på det sociale medie. I dag kan alle prøve kræfter med annoncering på Instagram, hvor der er mulighed for at opnå nogle meget gunstige resultater.

Instagram ejes af Facebook, hvorfor annonceringsstyring foregår via Facebook Power Editor, hvor mulighederne er mange. Har du erfaring med Facebook annoncering, så vil du nemmere kunne mestre Instagram annoncering på et højt niveau.

Instagram markedsføring er kendt for at være både effektivt og målbart. Du har rig mulighed for at målrette din markedsføring til din målgruppe. Tilmed kan du nemt og overskueligt overvåge og måle dine annoncer, så du altid har det komplette overblik over konverteringer, klikrater og mange andre vigtige data. Med udgangspunkt i disse oplysninger kan du løbende justere og optimere dine annoncer, så dine annoncekroner skaber endnu større værdi for din virksomhed.

Læs mere

instagram-annoncering

Et væld af annonceringsmuligheder på Instagram


Er du klar til at tjene penge med Instagram annoncer, så vil du blive bekendt med, at der ikke kun findes én annonceringsmulighed. Derimod er der mange tilgængelige annonceringsmuligheder, som du frit kan vælge mellem. Du har også mulighed for at arbejde med flere annoncetyper på samme gang, hvis du vil finde ud af, hvad der er mest effektivt for din virksomhed. I den anledning kan du arbejde med Image Ads, Video Ads og / eller Carousel Ads. Det er nemlig de aktuelle annoncetyper, som vi giver dig en nærmere introduktion til.

Video Ads

Video Ads giver dig mulighed for at fange brugernes opmærksomhed med en video. Det er muligt at vise en video på op til 30 sekunder, hvor man kan give brugerne et indblik i sin virksomhed samt produkter og / eller ydelser. Videoer bliver vist i samme høje kvalitet som billeder. Videoannoncering på Instagram bliver kun mere og mere populært.

Carousel Ads

Carousel Ads giver dig en oplagt mulighed for at vise flere billeder af dine produkter eller ydelser. Brugerne kan let og elegant swipe, hvis de ønsker at se flere billeder. Det giver dig bl.a. mulighed for, at du kan vise dit produkt / ydelse fra flere forskellige vinkler og i forskellige situationer. Du kan vise 4 sammenhængende billeder i én post.

Boost af opslag

Instagram annoncering giver dig også mulighed for, at du kan booste dine opslag. Det er en annonceringsmulighed, som du højst sandsynligt allerede har kendskab til, hvis du beskæftiger dig med Facebook annoncering. Når du booster dit opslag, bliver opslaget vist til endnu flere personer i din fastlagte målgruppe. Det er altså en mulighed, du med fordel kan benytte dig af, hvis du gerne vil nå ud til endnu flere personer med dit budskab.

Der kan være mange forskellige situationer, hvor det kan give mening at booste et opslag. Du kan f.eks. forlænge synligheden af en vigtig nyhed, event eller noget helt tredje. Har man et ønske om at øge opslagets reach, så vil boost-muligheden være meget nyttig for annoncøren.

Læs mere

instagram-markedsforing

Instagram Business Profiles


Instagram Business Profiles betragtes som en stor nyhed for alle virksomheder, der beskæftiger sig med Instagram markedsføring. Har du været aktiv på Instagram i en længere periode, så vil du have opdaget, at kommunikationsmulighederne har været forholdsvis begrænset. Der er dog sket store ændringer den seneste tid, hvor man bl.a. har kunne opleve en ny og opdateret algoritme. Den nye algoritme sørger for, at indlæg ikke bliver vist i kronologisk rækkefølge, men efter relevans og en række øvrige kriterier.

Indtil for nyligt har det kun været muligt at oprette sig som almindelig bruger, hvis man ønskede at promovere sin virksomhed på den sociale platform. I dag kan man oprette en decideret virksomhedsprofil takket være Instagram Business Profiles.

Instagram Business Profiles byder på en række nyttige ændringer. Det er f.eks. værd at lægge mærke til den nye knap, som man kan forbinde med sin e-mail, telefonnummer eller placering. Det er også blevet muligt at oprette kampagner direkte fra app’en, ligesom opsætningsmulighederne minder meget om Facebook.

Læs mere

instagram-business-profile

Derfor skal du skifte til en virksomhedsprofil


Instagram Business Profiles kommer til at dominere i fremtiden, så man kan lige så godt hoppe med på bølgen allerede i dag. I dag kan man sagtens annoncere uden at have en virksomhedsprofil, men det kommer højst sandsynligt til at ændre sig i fremtiden. Instagram har nemlig et ønske om, at alle virksomheder skal have en virksomhedsprofil på platformen.

Det tager kun ganske få minutter at skifte til en virksomhedsprofil. Det kan gøres inde i indstillingerne på Instagram, hvor man skal udfylde de nødvendige oplysninger. Herefter vil der åbne sig en række muligheder, som du ikke blev præsenteret for, da du havde en almindelig profil på Instagram. Instagram Business Profiles er først og fremmest blevet en realitet i USA, Australien og New Zealand, men det er også på vej til resten af verden.

Det er ikke sikkert, at du formår at knække koden første gang, at du opretter en annonce og en brugerdefineret målgruppe. Heldigvis er der ingen grænser for, hvor mange annoncer du kan oprette, så der er rig mulighed for at eksperimentere med forskellige fremgangsmåder.

Læs mere

annoncering-paa-instagram

Målret dine Instagram annoncer og skab værdi for din virksomhed


Skal du have succes med Instagram annoncering, så bør du ikke overlade noget til tilfældighederne. De mange annonceringsmuligheder lægger nemlig op til, at du kan målrette dine annoncer ned til mindste detalje. Jo mere du målretter dine annoncer, desto større chance har du for at skabe værdi for din virksomhed.

Opretter du en annonce, kan du justere på forskellige indstillinger for at gøre din annonce så relevant som muligt. Du kan bl.a. justere på følgende punkter:

– Budget
– Tidsplan
– Målgruppe
– Prisfastsættelse
– Placering
– Call-to-action knapper

Læs mere

instagram-annoncer

Få professionel hjælp til Instagram annoncering


Søger du professionel hjælp til Instagram annoncering, så vi vil rigtigt gerne hjælpe dig. Vi har mange års erfaring med annoncering på de sociale medier, hvor vi bl.a. har et unikt indblik i annonceringsmulighederne på Instagram. Vi har været med fra starten, og vi ved om nogen, hvordan man skaber succes med markedsføring på de største sociale medier.

PL & Partners står til din rådighed, hvis du drømmer om at løfte din virksomhed til et nyt niveau med Instagram annoncering. Vi varetager gerne alle arbejdsopgaver i forbindelse med annonceringen, så du kan læne dig tilbage og glæde dig over de flotte resultater.

Er du blevet nysgerrig på, hvad vi kan hjælpe dig med, så kan du tage kontakt til os allerede i dag. Vi hjælper både små- og store virksomheder, og vi udarbejder gerne et uforpligtende tilbud. Sender du en mail, sørger vi for, at du får en tilbagemelding allerede samme dag. Du er også velkommen til at give os et kald, hvis du gerne vil have tilsendt et tilbud eller har spørgsmål.

Derfor skal du arbejde med os…

fb

Direkte Facebook kontakt

Som et af få udvalgte bureauer i Danmark, har vi en direkte linje til Facebook. Det vil sige, at vi altid bliver holdt up-to-date med nye tiltag, data og den nyeste viden, og derudover også kan få sparring omkring konkrete kundecases og problemstillinger. Samarbejder du med os, er Facebook aldrig mere end et opkald væk.

roi

Return on Investment

Vi forbinder din virksomhed med de rigtige kunder, med det formål, at generere overskud til din virksomhed. Kan din virksomhed tjene penge på Facebook, finder vi ud af, hvordan. Ved en tæt dialog omkring din virksomhed og dine mål, sikrer vi os, at der altid er fokus på din bundlinje.

bulb

Kreative hoveder

Måden at få succes på Facebook, er ved at finde de tomme pladser på reolen, som dine konkurrenter overser i deres traditionelle markedsføring. Dét er vi eksperter i. Vi anvender samtlige annoncerings-muligheder på Facebook og Instagram, hvilket tillader os at tænke ud af boksen, og aktivere din målgruppe på endnu usete måder.

Få et uforpligtende tilbud

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil have et uforpligtende tilbud eller blot har noget, du vil spørge os om. Vi forsøger at besvare alle henvendelser samme dag.