Sådan satte vi skub i Illums Bolighus’ digitale transformation
Kunne annoncering på Facebook og Instagram gøre en forskel?
Ja, det kunne det.
Om Illums Bolighus
Siden 1925 har brandet Illums Bolighus været et ikon inden for dansk design, og bolighuset er et univers af inspiration og væld af oplevelser. Med butikker i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland har det danske bolighus skabt et helt unikt brand, der er repræsentativ for nordisk design med kundebase i hele Norden..
Hvordan tager du et af Danmarks mest ikoniske designhuse, som rummer en masse historie og følelser, og igangsætter en digital transformation på Facebook og Instagram? Du sætter ambitiøse mål, hyrer de rigtige folk og går i gang..
“Den helt entydige opfattelse jeg har af PL & Partners er professionalisme, fordi jeg har ikke oplevet andet.."
Èn kampagne ad gangen
Hver kampagne fik sin egen funnel-opsætning og blev en del af de resterende marketingaktiviteter; herunder e-mail marketing, Google Ads, organiske opslag på Facebook og Instagram samt promovering på hjemmesiden.
Ved at fokusere på én kampagne, frem for 150 ad gangen, var det nemmere løbende at blive klogere på kunderne. På samme tid kunne vi indsamle den nødvendige data til at skabe et bulletproof remarketing-flow.
Opfølgning er aldrig overvurderet
Det er ingen hemmelighed: Nogle kunder drager ud på en længere rejse end andre, før de vælger at købe ét eller flere produkter. Opfølgning skal aldrig undervurderes, og det blev det skam heller ikke i denne case. Det var et vigtigt element for at kunne (gen)aktivere kunderne og få dem til at købe igen. Igen. Og igen.
Trafik til webshop øget med
+22%
Transaktioner på webshop øget med
+40%
Samlede ordre, der har haft touchpoint med betalt annoncering
37%