Sådan fik Dansk Værktøjs Salg knap 176 % flere salg til næsten halv pris gennem Google-annoncering

Alle fortjener godt gedigent grej – og Dansk Værktøjs salg har heldigvis hænderne skruet godt på:
Oplev, hvordan vi skalerede et byggemarked ud til nær og fjern og filede marketing-maskinen til, sådan Google-annoncering blev en af Dansk Værktøjs Salgs mest profitable marketing-kanaler.

Case
Sektor
Byggemarkeder og værktøjsmagasiner
Hjemmeside

Om Dansk Værktøjs Salg

De har ærlighed. De har færdighed. Og de leverer med hurtighed – uanset om du er smed eller selv vil stå for slid.

Gennem en webshop og den fysiske butik i den midtjyske by, Kibæk, udbreder Dansk Værktøjs Salg kvalitetsprodukter til danskerne gennem god gedigen service. Uanset om du skal bruge grejet professionelt eller til gør-det-selv-arbejde, har de stået klar med værktøjskassen i mere end 25 år.

Er der noget, Dansk Værktøjs Salg ikke har på lager? Så er der ingen slinger i valsen: De skaffer det. Sådan er det nemlig, når du som Dansk Værktøjs Salg har forbindelserne i orden.

“PL & Partners har været vores højre hånd, når det kommer til digital markedsføring. Vi vidste, at vi havde et potentiale med digital markedsføring. Gennem god service, højt fagligt niveau og et godt samarbejde har PL & Partners formået at tage vores potentiale gennem Meta- og Google-annoncering til højder, som vi slet ikke har kunnet forestille os.”

Torben Vissing
Direktør & Stifter
Ad spend
+40%
Salgsmøder
+176%
Pris pr. salgsmøde
-44%

Fra Meta til Google-beta

I april 2021 gav vi hånd på at hjælpe Dansk Værktøjs Salg med at få værktøj ud til danskerne gennem Meta-annoncering.

Vi producerede deres første content, vi satte gang i deres annoncekonto, og Meta-annonceringen blev hurtigt en rigtig god forretning for Dansk Værktøjs Salg.
Vi begyndte at køre ‘Ugens Tilbud’ i Meta-annonceringen. Og vi bragede derudaf.

Det kørte bare.

Og ud fra det gode samarbejde og de gode resultater på Meta kunne vi hurtigt se, at Search Engine Marketing, herunder Google-annoncering, ville have et knaldhamrende stort potentiale for Dansk Værktøjs Salg.

Det potentiale sagde Dansk Værktøjs Salg ja-tak til at indfri i sommeren 2022.
Og så hamrede vi de første SEM-søm i.

Læg asfalten, før du kører 🚗

Før du kan bygge et hus, skal du finde ud af, hvilket værktøj du har brug for.

Og sådan er det også, når du skal lave din Google Ads-opsætning. 
Når du skal lave en god Google Ads-opsætning, er der især 3 trin, du bør have været igennem, før du tager fat i rattet:

Trin 1: Forstå forretningen og de udfordringer, dine kunder har (herunder når kunden skal finde dig og dine produkter).

Trin 2Lav en søgeordsanalyse
Og screen din side: Hvilke overordnede produktkategorier har du? Og hvilke produktnavne har du?

Trin 3Beslut en struktur på din Google-konto
I alle Google-tilfælde handler det om at skabe en god struktur i kontoen så tidligt som muligt: Og her snakker vi struktur på kampagne-niveau og helt ned til Ad Group-, Ad- og Keyword-niveau.

Vi gik igennem de tre trin med Dansk Værktøjs Salg.
Og her kom vi blandt andet frem til følgende …

Huset, der kunne vokse til en skyskraber

For at Dansk Værktøjs Salg kunne få mest for annoncekronerne, vidste vi, at vi først skulle henvende os til to specifikke målgrupper:

1. De potentielle kunder, der ved, hvilket problem de gerne vil løse (gennem Dansk Værktøjs Salgs produkter)
2. De potentielle kunder, der er klar til at købe.

Lidt tryl i Google Ads-kontoen, og vupti:

En helt generisk søgekampagne.

Det var den rigtige start for Dansk Værktøjs Salg – og det behøver ikke være raketvidenskab for, at du kan høste de første lavthængende frugter gennem Google Ads.

I Dansk Værktøj Salgs tilfælde lagde vi særligt vægt på keywords som 
slibemaskiner, stiftnøgler, topnøgler, umbraconøgler, rundsav, hammer, boremaskine osv.

Denne slags søgeord rammer især de potentielle kunder, der bevæger sig længere nede i købstragten.

Vi brugte stadig Meta-annonceringen højere oppe i købstragten for at gøre målgruppen klogere på, hvem Dansk Værktøjs Salg er, og hvilke udfordringer Dansk Værktøjs Salg kunne løse.

Og snart skulle vi få endnu flere til at købe kvalitetsværktøj.

Køb gennem Shopping-kampagner

Denne case er fra en tid, hvor Googles automatiserede kampagnetype, Performance Max, var meget umoden.

For dig som Google-annoncør er Googles Performance Max Shopping-kampagner i dag ofte den rigtige vej at gå, hvis du gerne vil skabe flere køb gennem Google.

I Dansk Værktøjs Salgs tid og tilfælde var en standard shopping-kampagne det rigtige svar.

For at shopping-kampagnen kunne skabe de bedste resultater for Dansk Værktøjs Salg, skulle vi skabe en god struktur.
Det gjorde vi ved at dele shopping-kampagnen op i tre dele:

1) De generiske søgeord (fx slagnøgle, hammer, boremaskine)
2) Produktnavne/Brand på produkter (fx Milwaukee, Raaco og Lyra)
3) Søgeord, der relaterer sig til deres eget brand (fx dansk værktøjs salg hammer).

En god struktur er dog ikke nok for en succesfuld shopping-kampagne.

For der sker hele tiden ændringer i et stort sortiment som det, Dansk Værktøjs Salg har.

Derfor skulle vi have hjælp fra robotterne.

Skalering gennem feed-automatisering

Du klikker på en annonce.
Du forsøger at lægge produktet i kurven.
Men varen er udsolgt.

Et klassisk frustrationsøjeblik, som mange købere møder hver dag. Men det øjeblik, og mange andre, slipper Dansk Værktøjs Salgs kunder for.

Vi tilkaldte nemlig hjælp fra robotterne og opsatte tredjepartsværktøjet DataFeedWatch for Dansk Værktøjs Salg.

Det er et data feed management-værktøj, som automatisk kan optimere dine produkt-feeds på flere platforme. Kort fortalt betyder det, at Dansk Værktøjs Salgs annoncering opdaterer i realtid, når en vare fx bliver udsolgt.

Med hjælp fra vores opsætning af DataFeedWatch sparede Dansk Værktøjs Salg derfor også penge, når de fx skulle afgive bud på et søgeord: For hvorfor automatisk afgive et bud på et søgeord og bruge annoncekroner, når varen alligevel var udsolgt?

Kunderne mødte derfor kun annoncer, hvor varen rent faktisk var på lager. Det gavnede kunderne, det gavnede Dansk Værktøjs salg, og fundamentet var lagt:

Data Feed Management-værktøj, generisk søgekampagne og shopping-kampagne.
Nu skulle 1 snart blive til 3.

Da resultaterne nåede et uhørt luftlag

Det var 4. oktober.
Vi husker det tydeligt.

Det var dagen, hvor vi slukkede for den ene shopping-kampagne og i stedet opsatte og tændte for 3 separate shopping-kampagner.

Det var planlagt og gennemtænkt.
Og det gik godt.
Så godt, at vi i november 2022 kunne hæve Google-annoncebudgettet med hele 40 %.

Sammenligner vi Dansk Værktøjs salgs Google-annoncering i august 2022 med januar 2023, var der ikke et øje tørt:

– Antallet af salg i Google-annonceringen var steget med +176 %
– 
Prisen for et salg blev -44 % billigere
– Og omsætningen fra Google var steget med hele +199 %

Vi hjalp Dansk Værktøjs salg med at gøre Meta-annoncering og Google-annoncering til nogle af de vigtigste og mest profitable marketing-kanaler – og der er stadig mere guld at hente.

Undrer du dig over, hvordan du kan få bedre resultater gennem din Google-annoncering?

Så ring til vores Head of SEM, Jimmi Koefoed Mortensen, på tlf. 24 80 10 40, eller skriv til Jimmi på jkm@pl-partners.dk, og få en snak om din egen Google-annoncering.

Hos os er en snak aldrig uforpligtende,
selvom den er gratis

PL & Partners er et digital marketing-bureau. Vi er en samling af rådgivere, der hver dag går på arbejde for at skabe synlige resultater i fællesskab med vores kunder. Vi er bygget på ambitioner og viden. Vi er drevet af mennesker, drevet af rådgivere, drevet af data og drevet af et fælles ønske om synlige resultater.

Derfor skal du vælge PL & Partners

Derfor skal du vælge
PL & Partners

I den seneste kundeundersøgelse bedømte vores kunder os 9,3 ud af 10
I år håndterer vi over 250 millioner annoncekroner på sociale medier på vegne af vores kunder
I over 7 år har vi været fast oplægsholder til internationale events hos Facebook HG i Dublin

Bliv kontaktet af PL & Partners