Digital Strategi

Digital transformation. Nye digitale tiltag. Corporate Facebook-strategi. Taxonomi -og tracking framework.

Vi møder behovet for ændring af digitale arbejdsgange og tilgange fra mange vinkler. Tilbage står en opgave: Sikr et bæredygtig digitalt fundament, som virksomheden kan brede ud eller selv benytte til at skabe resultater. Den digitale strategi er nemlig din ledestjerne, som du forfølger gennem tykt og tyndt. Men du skal lægge asfalten, før du kører på den.

Med en god digital strategi er det langt nemmere at lave indhold, tilføje nye teknologier, optimere dine kanaler, dit kanalvalg og meget, meget mere.
Og det er vi ret gode til.

Digital strategi kommer i mange former

Nogle gange bestiller en kunde en social media-strategi fra os.
Andre gange breder vi paletten ud og kigger på arbejdsgange, interne digitale integrationer og tech-stack. Og så er der visse tilfælde, hvor vi hjælper med digital transformation på den helt store klinge. 

De fleste digitale strategier har dog ofte en ting til fælles:
Som virksomhed forstår du din kundes rejse. Men formår du også at omsætte din forståelse af rejsen til en god digital oplevelse for din kunde? Hvis ikke, kan du mærke det på dine resultater.

Det hele starter med kunderejsen

Alting har en begyndelse. Men det giver ikke mening at starte med at kigge på din boremaskine, når du skal starte med at bygge et helt hus.
Du skal starte med det, der er vigtigst: Og når vi taler digital strategi, er forståelsen for kunderejsen dit altafgørende fundament til at få bygget en god digital tilstedeværelse.
Dine kanaler, koncepter og content er dine værktøjer til at løse forskellige udfordringer.

Først når dit fundament er på plads, giver det mening at bevæge sig ned i mere konkrete tiltag som nye content-koncepter, nye kanaler osv.

Eller ring til os +45 44 22 58 50
Spend
+84%
Leads
+90%
CPL
-13%
“Vi ledte efter en samarbejdspartner, der var de bedste i Danmark. Og i PL & Partners har vi fundet en partner, som passer rigtig godt til de krav og os som forretning.”

Rasmus Carlsen

Marketingdirektør, Verisure

Kunderejsen er de steder, hvor du mindst venter det

“Arbejder du med brand awareness, er der ikke nogen kunderejse.” 
Tro om igen.

Fordi vi arbejder digitalt, har vi en unik mulighed for at forstå og ramme målgruppen med de rigtige budskaber på det rigtige tidspunkt i kunderejsen. Og så kan du også sende dem hen til den rette landingsside. Det handler om at skabe rød tråd i alle dine budskaber: Lige fra copy til content til den landingside, som du lander på.

Eller ring til os +45 44 22 58 50

01

Rækkefølge i første række

Når du arbejder digitalt, bør du  skræddersy rækkefølgen på dine budskaber. For så kan din målgruppe blive eksponeret i den rækkefølge, som bedst uddanner målgruppen. Det kalder vi for sequencing.

02

Sequencing

Sequencing er en unik måde at målrette en målgruppe, som er meget svær eller umulig at målrette gennem forskellige kanaler. Det er for eksempel den måde, vi hjælper pharma-virksomheder med at målrette diabetikere på.

03

Et eksempel på sequencing

En  af vores pharma-kunder målretter type 1 diabetikere blandt et af deres terapiromåder. Her serverer vi en række budskaber om type 1 diabetes. Rækkefølgen er ikke tilfældig. Den lægger sig op af det state of mind, målgruppen befinder sig i. Her arbejder vi med en rækkefølge på de tre stadier, som hedder non-aware (stadie 1)aware (stadie 2) og action (stadie 3).

04

Flere stadier, forskellige intentioner

Kun dem, som engagerer sig i stadie 1 (non-aware), kan nå til stadie 2 (aware). Og for at se indholdet i stadie 3 (action), skal du have engageret dig med indhold fra stadie 1 og 2 (non-aware og aware). Det betyder, at målgruppen går fra at være meget stor (i stadie 1) til meget lille (i stadie 3). Meget uspecifik til meget specifik.

05

Hønen kommer før ægget

Sætter du en meget konkret kunderejse op gennem sequencing, kan du også gøre din målretning mere præcis – og det afføder en helt anden måde at arbejde med content og budskaber på.

Først når kunderejsen er på plads, bør du kigge på andre kanaler.

Kanaler er værktøjer i værktøjskassen – ikke mere

Tag dig i agt: Kanalerne, du vælger til din digitale strategi, er ikke den endelige løsning. De er værktøjerne, som du benytter. LinkedIn, Facebook, TikTok, Google. De er alle gode til hver deres ting, og visse kanaler har visse overlap. Men benytter du dem forkert eller i en forkert rækkefølge, vil du opleve dårlige resultater. Det er ikke kanalernes skyld. Ofte er det den digitale strategi, der halter.

Hos PL & Partners kigger vi altid udover kanalerne. For det bør handle om hele din virksomhed. Har du skabt de rette forudsætninger? Og har du lagt den rette digitale strategi for at opnå de resultater, som din virksomhed afhænger af? Og er din kunderejse optimal?
Tag en snak med os. For vi kan garantere dig én ting: Vi starter altid med din digitale strategi.

Hos os er en snak aldrig uforpligtende,
selvom den er gratis

PL & Partners er et digital marketing-bureau. Vi er en samling af rådgivere, der hver dag går på arbejde for at skabe synlige resultater i fællesskab med vores kunder. Vi er bygget på ambitioner og viden. Vi er drevet af mennesker, drevet af rådgivere, drevet af data og drevet af et fælles ønske om synlige resultater.

Derfor skal du vælge PL & Partners

Derfor skal du vælge
PL & Partners

I den seneste kundeundersøgelse bedømte vores kunder os 9,3 ud af 10
I år håndterer vi over 250 millioner annoncekroner på sociale medier på vegne af vores kunder
I over 7 år har vi været fast oplægsholder til internationale events hos Facebook HG i Dublin

Bliv kontaktet af PL & Partners