Sådan brød Lemus gennem lydmuren med annoncering på Facebook og Instagram

Kunne man bryde igennem lydmuren med betalt annoncering på Facebook og Instagram? Ja, det kunne man?

Sektor

Møbel- og HiFi-industrien

Hjemmeside

Lemus.dk

Om Lemus

Lemus kombinerer tre velafprøvede idéer i en unik kombination: lækkert, bæredygtigt dansk design og kompromisløs Hi-Fi-lyd til en pris, der er til at betale for. Lemus består af to subbrands: Lemus HOME og Lemus Lifestyle. Lemus HOME-kollektionen kombinerer musikanlæg- og hjemmebiograf lyd i møbler. Lemus Lifestyle består af trådløse, elegante og simple højtalere og høretelefoner. Lemus har et showroom i København og Aarhus, hvor man kan se og opleve produkterne.

Er det muligt at skabe 19 gange større omsætning gennem annoncering på Facebook og Instagram? Det virker næsten uopnåeligt, men ikke desto mindre var det virkeligheden for Lemus og virksomhedens subbrand, Lemus HOME, da de tilbage i 2019 indledte et samarbejde med PL & Partners.

“Facebook annoncering er helt klart vores største generator for salg. Og det har overhalet vores B2B-salg hos forhandlerne.”

Rasmus Møller Kastrup
CEO & Founder, Lemus

Ekspertanmeldelse satte skub i engagementet

I juni 2019 blev Lemus HOME 1500 anmeldt i Lyd & Billede – et af nordens største medieaktører indenfor test og omtale af forbrugerelektronik. Anmeldelsen i sig selv var yderst positiv, idet Lemus HOME 1500 fik topkarakter. Men for os handlede det ikke kun om topkarakteren: Det handlede om at bruge den på den rigtige måde. Den blev med rette en vigtig del af vores kampagner på både Facebook og Instagram.

Ved at bruge en ekstern kilde til at verificere og støtte op om produktet kunne vi let og elegant skabe den nødvendige tillid mellem Lemus og deres målgruppe. Og lige en lille sidenote: Kampagnerne med den positive anmeldelse fra Lyd & Billede fik absolut mest engagement fra målgruppen. Og dét satte stort skub i salget.

Ad spend er steget med

+142%

Produktvisninger er steget med

+442%

Omsætningen er steget med

+1.890%

‘Køb nu, inden det er for sent’

En kampagne, 1 million kroner i omsætning på bare 10 minutter. Tidsbegrænsede kampagner var et hit – og de fik salget til at skyde i vejret. De tidsbegrænsede kampagner var unægteligt de mest effektive kampagner. Vi brugte de samme målgrupper, men gjorde det tydeligt, at kampagnen kun var tilgængelig i et bestemt tidsrum. Ved at målrette kampagner til de samme mennesker og give dem en fornemmelse af, at de skulle slå til nu for at spare penge, outperformede disse kampagner alle andre.

Facebook gav mere end bare omsætning

Det var tydeligt, at annoncering på Facebook og Instagram var (og er) den rigtige vej for Lemus og deres niche-produkter. Men det var ikke kun de enkelte kampagner, der gjorde en forskel for virksomheden. Ret hurtigt viste der sig en interessant og yderst lukrativ trend. For hver gang vi kørte en ny kampagne på et bestemt produkt, fik Lemus henvendelser på netop dette produkt i deres showroom.

Sikke en fantastisk afledt effekt. Men sådan er det nogle gange. En stærkt online tilstedeværelse baner ofte vejen for de fysiske butikker, ligesom med Lemus og deres showroom.