Sådan fik Astrid Frank 86% billigere salg gennem TikTok Spark Ads
Tøjbrandet Astrid Frank var en lille ælling, der blev til en smuk svane:
Oplev, hvordan vi fik flere kvinder i knivskarpt kluns gennem digital markedsføring og TikTok.
Sektor
Tøj og tekstil
Hjemmeside
Astridfrank.dk
Om Astrid Frank
Det hele startede hjemme på Astrids værelse i et sabbatår i 2018.
Astrid ville gerne lave en tøjbutik og en webshop, hvor du aldrig var i tvivl om, hvad du fik: For der er ofte stor forskel på, hvordan tøj og accessories ser ud på et produktbillede, og hvordan tøjet egentlig falder på din krop. Og det problem ville Astrid løse.
Derfor startede hun en Instagram, åbnede en webshop, ansatte et par veninder, og pludselig gik det stærkt: Astridfrank.dk er i dag en stor drøm, der gik i opfyldelse.
“PL har været en uvurderlig ressource i at opbygge vores brand og forretning. I takt med at forretningen er vokset, er samarbejdet med PL kun blevet større og tættere. De er blevet en uvurderlig ressource i vores marketing-maskine, og de har givet både mig og mit team ro i maven om, at vi altid har styr på vores største og vigtigste marketing-kanaler.”
Pris pr. salg
-86%
Konverteringer
+380%
Klikrate
+67%
Starten på noget godt
Astrid Frank var en god og ærlig tøjbutik, som Astrid Frank Jørgensen havde skabt hjemme på værelset i sit sabbatår i 2018.
Astrid begyndte at købe lidt kjoler hjem, startede en Instagram og en webshop, og det begyndte hurtigt at blive en god forretning. Hun var nemlig rigtig god til at vise sit pæne modetøj, som det så ud i virkeligheden – og så var tøjet sat til en fair pris.
Den gode duft i bageriet var nået ud til land og fjern, og Astrids butik voksede og voksede. Efter kort tid ansatte Astrid derfor et par veninder til at hjælpe med driften – og nu kunne tøjbutikken skaleres til nye højder.
Men Astrid havde brug for mere hjælp.
For hun vidste, at hun havde et stort potentiale gennem sin digitale markedsføring.
Da det digitale blev driftsikkert
Da vi startede samarbejdet med Astrid Frank tilbage i juni 2020, var målet klart og tydeligt: Dengang skulle vi vækste Astrids forretning gennem digital markedsføring med særligt fokus på Facebook- og Instagram-annoncering.
Når vi starter et samarbejde, er vi nødt til at sikre, at det gode grundlag er på plads.
Derfor startede vi med at gennemgå Astrid Franks annoncekonto for at sikre, at opsætning, tracking og målgrupper var ideel for hendes forretning.
Vi fik hurtigt damp på kedlerne.
Og vi testede meget indhold, mange formater og mange annoncetyper af.
Og vigtigst af alt: Vi konverterede vores tests til, at Astrid Frank allerede nu fik en langsigtet marketing-maskine, der kunne vækste butikken.
Forretningen voksede. Vi var gensidigt glade for samarbejdet. Og vi blev endnu tættere.
De sociale medier udviklede sig også hurtigt.
Og det blev tydeligt for os: Astrid Frank kunne hente store markedsandele på andre kanaler.
Derfor sejlede vi ud på dybere vand.
Fra test til TikTok
Kalenderen viste februar 2022, og vi søsatte vores store test: Flere kanaler, flere indholdstyper og et nyt marketingmix. Nu skulle vi se, hvor Astrid Frank kunne høste nye lavthængende frugter.
Kort tid efter havde vi fundet vores nye fyrtårn, som hed TikTok.
Astrid Frank fik enorme mængder trafik på TikTok.
Billige visninger og klikrater, vi kun kunne drømme om på andre kanaler. TikTok var vores varme jern – og nu skulle der smedes.
Når du arbejder med flere kanaler, er det vigtigt, at du har et fleksibelt marketingbudget. Og det havde Astrid Frank.
Jo større budget du bruger, jo bedre datagrundlag har du.
Og bedre datagrundlag betød bedre optimeringer.
Med et større budget og en ny investering på TikTok fik Astrid Frank derfor hurtigt meget for pengene – og der var mere at hente.
Og snart skulle vi til at skabe store resultater, som i den grad kunne mærkes på kistebunden.
Det rigtige indhold i det rette vindue
TikToks Spark Ads er en annoncetype på TikTok, som giver dig mulighed for at lave dine organiske opslag om til annoncer.
Men før vi kunne få glæde af en annoncetype som Spark Ads, skulle vi have indholdet på plads.
Sammen med Astrid Frank var vi ved at teste det TikTok-indhold af, som skulle tænde ild til raketten og få resultaterne skudt til månen.
Og nøgleordet var autentisk indhold på TikTok.
1) Film, skudt på en håndholdt telefon
2) Produkterne er en del af videoerne
3) Lav produktionsværdi
4) Trendende musik
5) Hurtig klipning
Det var opskriften på det gode TikTok-indhold.
Du behøver nemlig ikke en opskrift på raketvidenskab eller en dyr reklamefilm for at lykkes på TikTok – tværtimod.
Videoer af kvinder, der viser, hvordan Astrid Franks tøj sidder, hittede også stort – så længe det fulgte ovenstående opskrift.
Vi oplevede (ligesom i mange andre af vores TikTok-samarbejder) altså klart de bedste resultater gennem det autentiske indhold.
Og nu skulle filmene serveres til et nyt publikum.
Det slog gnister, da vi tændte for TikTok Spark Ads
Nu vidste vi, hvilket indhold der skabte de bedste resultater.
Og vi vidste, at vi kunne sparke døren op til et stort og vigtigt publikum gennem TikTok Spark Ads: De unge kvinder.
Da vi skrev september 2022, begyndte vi at lægge et større annoncebudget bagved flere af Astrid Franks organiske opslag gennem TikTok Spark Ads.
Resultaterne sprang skalaen.
TikTok er efterhånden en enormt moden kanal, der i den grad også kan skabe salg.
For sammenligner vi Astrid Franks TikTok-resultater fra august 2022 (måneden før Spark Ads) med resultaterne for september 2022 (første måned med Spark Ads), så er der ingen tvivl: TikTok og TikTok Spark Ads blev vores nye verdensmester. Og det er de stadig den dag i dag.
Astrid Franks TikTok-resultater (august 2022 sammenlignet med september 2022):
Antal, der klikker i annoncen (Click Through Rate): +67% flere klik
Antal konverteringer: +380% flere konverteringer
Pris per salg (Cost Per Acquisition): –86% billigere salg
Pris per klik (Cost-per-click): -27% lavere CPC
Nye tider, mange muligheder
Ikke et samarbejde er ens: Og Astrid Frank var heldigvis rigtig gode til selv at lave godt indhold.
Derfor havde de brug for hjælp til at få bygget den rigtige opsætning, nå ud til de rigtige målgrupper og bruge budgettet på den mest profitable måde.
Og det er i den grad lykkes.
I dag arbejder Astrid Frank endnu mere med deres data. For en stor del af produktindkøbet og datagrundlaget, som Astrid Frank handler på, er baseret på, hvilket indhold der skaber de bedste resultater på de digitale kanaler.
Gennem vores samarbejde er Astrids modetøj i hvert fald kommet på mode hos et stort og nyt publikum.
Og nu har Astrid Frank en større, sundere og mere profitabel forretning.