YouTube-annoncering
Ifølge DRs medieudviklingsrapport 2021 besøger mere end fire millioner danskere over 18 år YouTube hver eneste måned. Og de ser i gennemsnit mere end 35 minutters YouTube-indhold igennem hver eneste dag.
Solgt? Ka-ching. Det er lyden af dit budskab, som ses igen, igen og igen.
+50 betroede rådgivere
Betal kun, når du bliver set
Du har et budget. Du skal overholde det. Og du skal vide, hvad du får for dine marketingkroner. Det er klart. Med annoncering på YouTube betaler du kun, når din reklame bliver set i en vis mængde tid. Det er vores opgave at sørge for, at det sker. Gratis behøver ikke at være godt. Dit mål er at blive set og eksponeret. Gerne i mere end seks sekunder.
“Vi ledte efter en samarbejdspartner, der var de bedste i Danmark. Og i PL & Partners har vi fundet en partner, som passer rigtig godt til de krav og os som forretning.”
Rasmus Carlsen
Små film, stor forskel
Seks sekunder. YouTube gør det muligt for dig at dukke op – ganske kort – overbringe dit budskab og lade seeren se videre. Det er kort, kontant, kraftfuldt. De små bumper ads tager intet væk fra seerens oplevelse, men placerer alligevel dig og din forretning i en kontekst, hvor du vil blive set og hørt – til en brøkdel af prisen sammenlignet med TV-kampagner.
Men dine film behøver ikke at være korte. De kan også være lange. Korte og lange film fungerer bedst, når de spiller hinanden gode.
YouTube kan blive det nye flow-tv for dig
Din YouTube-succes afhænger af, hvor godt du kender dem, du vil nå ud til. Vær bevidst om, hvad formålet er med dine film, sådan filmene er interessante for de rigtige mennesker. Den rette historie, den rigtige rækkefølge og de rigtige videolængder er nøglen til en YouTube-succes. Vælg din samarbejdspartner og din opskrift med omhu. Så skal det nok blive til noget.
Prik til dit ønskede publikum
Har du den rigtige tilladelse fra dine følgere på nyhedsbrevet? Så upload din liste med dine e-mail-følgere og målret dem dine YouTube-annoncer. Du kender det sikkert fra Facebook, hvor du kan uploade en liste med en række e-mails – hvorefter du målretter dine budskaber mod netop de mennesker. Du kan gøre helt det samme på YouTube. Du behøver selvfølgelig ikke at gøre det selv – vi kan gøre det for dig.